Jyske Bank: CSR kan bruges til at forbedre tilliden

(ARKIV) Jyske Bank filial fotograferet den 7. november2006. Jyske Bank lander et årsresultat i 2017 på fire milliarder kroner før skat. Det er en lille smule bedre end resultatet for 2016.. (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2018)

Interview: Jyske Bank tager initiativer i ny CSR-strategi, der både skal forbedre tilliden til den finansielle sektor samt give investorer og analytikere mere kvalitet og transparens i ESG-informationen fra Jyske Bank. Strategien forankres i direktionen. Repræsentantskabet, der vælges af aktionærerne, inddrages nu meget mere aktivt. ”Den finansielle sektor og hele erhvervslivet står i en tillidskrise, og det har vi også et ansvar for,” siger Lene Hjorth, afdelingsdirektør for koncern CSR i Jyske Bank.

ØU: Jyske Bank har iværksat ny CSR-strategi. Hvad er baggrunden for at styrke det forretningsdrevne samfundsansvar? LH: ”Vi mærker en meget stor efterspørgsel for flere informationer om vores CSR-indsatser og også om compliance-spørgsmål. Det er faktisk fra alle...

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her