Dansk erhvervsliv synes nu at have tilgivet Danske Bank for relativ hårdhændet behandling af mange erhvervskunder under og efter finanskrisen, hvor banken var hårdt presset af krav om reducere både udlånet og udlånsrisici.
I sidste års udgave af Økonomisk Ugebrevs Rating af danske erhvervsbanker vandt Nordea klart over Danske Bank, målt på det generelle spørgsmål om: ”Hvordan er din generelle opfattelse af de større bankers evne og vilje til at betjene danske virksomheder med services og konkurrencedygtige låneprodukter?” I dette års Rating af Erhvervsbanker, som er baseret på svar fra 120 respondenter blandt Økonomisk Ugebrevs abonnenter, overhaler Danske Bank Nordea. Men begge banker får en ringere bedømmelse end sidste år, og også de an- dre store erhvervsbanker sættes i år ned i den samlede bedømmelse. 66 procent af respondenterne siger, at de er tilfredse eller meget tilfredse. 10 procent føler betjeningen er ringe. Hos Nordea er 63 procent tilfredse eller meget tilfredse. 12 procent føler, betjeningen er ringe.