Børsnoterede Egetæpper med en årlig omsætning på knap 800 mio. kr. var suveræn højdespringer i Top 100 CSR Rating i seneste udgave af Økonomisk Ugebrev Ledelse.
Men CSR er på ingen måde en ny ting i den Herning-baserede tæppeproducent, der afsætter 85 % af produkterne til især high end-erhvervskunder inden for internationale kæder for hotel, restaurant og casinoer, samt kontor, banker, forsikring og butikskæder. Altså typisk kunder i den internationale forretningsverden, der selv lægger vægt på CSR, blandt andet fremmet af krav fra egne interessenter.
Egetæpper er på mange måder er en rollemodel, når det gælder CSR-tænkning, som virksomheden faktisk har arbejdet med siden 1970’erne, hvor Ege- tæppers grundlægger, Mads Eg Damgaard, donerede penge til WWF for hver solgt tæpperulle.
I dette interview fortæller CSR projektleder Dorthe Aaboe Kallestrup, at CSR – og altså samfundshensyn, stadig er en grundfæstet del af virksomhedens tænkning, fordi man gerne vil være en ”god borger”