InterMails salgsrettede konvolutaktiviteter blev overhalet indenom af den digitale udvikling, og det havde i starten af 2018 kostet selskabet næsten 100 mio. kr. Men i januar 2018 blev denne del af virksomheden solgt fra, og InterMail erklærer sig nu som et ”full service kommunikationshus indenfor digital og papirbaseret markedskommunikation”. Transformationen skal redde en kriseramt virksomhed, og måske lykkes det. Selvom overskuddet i det seneste regnskabsår var beskedent, var der dog sorte tal på bundlinjen.
Det er dog værd at bemærke, at selskabets økonomi endnu ikke kan betegnes som sund. Bl.a. tænder en goodwill på 50 mio. kr. i forhold til en egenkapital på 19 mio. kr. advarselslamperne.
Det samme gør en soliditetsgrad på 11, og inden et eventuelt køb bør man læse revisors kommentarer om bl.a. goodwill og koncernens likviditetsberedskab på side 36 i det seneste årsregnskab.
Men trods sårbarheden overfor negative ændringer er der indtil videre tale om en succesfuld turnaround for InterMail, som p.t. kan købes for markedsværdien 44 mio. kr.
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Adgang til alle artikler på ugebrev.dk.
399,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her