Uddrag fra Sydbanks analyse af SAS:
Flyselskabernes 1. kvartalsregnskaber afslører, at Omikron har kostet mest for de flyselskaber, der har planlagt med det mest aggressive trafikprogram. Det har skærmet SAS lidt. De seneste spekulationer i dagspressen rejser desuden spørgsmålet om, hvem der skal eje SAS efter den rekapitalisering, der uvægerligt efterlader de nuværende aktionærer som store tabere.
COVID-19-pandemien har kostet flyselskaberne overalt i Europa ufatteligt mange penge – og mange års indtjening (se figur 1). Vinteren 2021/22 var præget af et tilbagefald i trafikgenrejsningen på grund af Omikron, og det har også præget de netop fremlagte 1. kvartalsregnskaber.
Få vores øvrige investeringsnyheder direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores gratis daglige nyhedsbrev her:
Få dagens vigtigste
økonominyheder hver dag kl. 12
Bliv opdateret på aktiemarkedets bevægelser, skarpe indsigter
og nyeste tendenser fra Økonomisk Ugebrev – helt gratis.