Tusindvis af kunder i Danske Banks datterselskab, Home, risikerer at stå tilbage med værdiløse forsikringer, da forsikringsselskabet i Lichenstein bag samarbejdspartneren, Husejernes Forsikring, mangler penge. Danske boligejere risikerer tab på et tocifret millionbeløb. I alt kan der være tale om 15.000 danskere, der mister deres ejerskifteforsikring.
Danske Banks ejendomsmæglerkæde tager nu konsekvensen af den systematiske snyd af forsikringskunder, der er forgået i Husejernes Forsikring, som beskrevet i TV2 programmet Whistleblower den 19. maj.
Programmet afslørede, hvordan kunder i bl.a. det Danske Bank-ejede Home var blevet snydt for dækninger, de ellers var berettigede til, hvis de havde en købt deres ejerskifteforsikring i samarbejdspartneren Husejernes Forsikring. Og hvordan der i Husejernes Forsikring var deciderede ”tæskehold”, der skulle få kunderne til at makke ret. Men den forretningspraksis holder ikke, hvis man vil samarbejde med Home og Danske Bank, lyder det nu.
”Det er korrekt, at vi har suspenderet vores rammeaftale med Husejernes Forsikring. Det skete i maj måned. Årsagen var, at vi blev bekendt med forretningsadfærd tilbage i tiden under den tidligere direktør, som vi ikke fandt foreneligt med værdierne i vores kæde,” skriver relationschef Mads Ellegaard i en mail til Økonomisk Ugebrev.
Søg i Vidensbase: Økonomisk Ugebrevs Vidensbase med adgang til artikler, analyser og kortlægninger fra alle publikationer (Abonnenter kan hente password med emailadresse her)
Køb enkeltartikel: Ønsker du at købe enkeltartikler, skal du først oprette dig som bruger her
Køb årsabonnement: Ønskes årsbonnement kan det ske her. Du får du straks adgang til Vidensbasen (søgbart artikelarkiv)