Tema: Top 30 Kommunikationsrådgivere
Top 30 Kommunikationsrådgivere indeholder følgende artikler og tabeller:
Artikler
- Advice og Operate først ind i den digitale verden
- Store rådgivere kan blive endnu større
- Brancheglidning splitter sektoren op
Tabeller
- Top 5 bruttoresultat 2015-2014-Ændr. %
- Top 5 fremgang i bruttoresultat 2015-2014-Ændr. %
- Top 5 bruttoresultat pr. medarbejder 2015-2014-Ændr. %
- Top 30 bruttoresultat, driftsresultat, antal medarbejdere 2015-2014-Ændr. %
- Top 30 bruttoresultat pr. medarbejder, egenkapital 2015-2014-Ændr. %
Læs her et udsnit af artiklen: Advice og Operate først ind i den digitale verden
Branchen for kommunikationsrådgivere undergår i disse år en revolution, hvor firmaerne kun kan gå to veje: Man kan blive et mindre nichebureau eller en full service-rådgiver omkring den fulde kommunikation, som erhvervslivet har behov for i rejsen mod digital transformation. Vi bringer her interview med Espen Højlund, førstemand hos landets største kommunikationsrådgiver, Advice. Han tegner billedet af branchens aktuelle transformation.
I fusionerede 1. januar 2015 med jeres søsterselskab Advice Digital, fordi I ser tingene smelte sammen nu. Er det også den digitale forretning, som de seneste år har haft størst vækst?
”I disse år ser vi i branchen et kæmpe paradigmeskift – man kan også kalde det et magtskifte, hvor effekten af traditionel reklame og kommunikation daler markant. I dag er det forbrugerne, der kommunikerer, og de vælger også de platforme, de ønsker at interagere på med virksomheder. For branchen er det et kæmpe tab af kontrol. Men vi synes også, at det er en fantastisk tid at være i, fordi det mest nu handler om relevans og om at være til stede. Hvor magien i 90’erne var at lave en Polle fra Snave og få hele Danmark til at grine, så er vi et andet sted nu: Afgørende er, at forbrugeren har den samme konsistente, positive oplevelse af en virksomhed og et produkt, uanset om man læser om dem i avisen, ser en kommerciel reklame, er i kontakt med deres kundeservice, er på deres hjemmeside eller læser om dem på de sociale medier. Det er den nye magi at skabe denne transparens og sammenhæng. Det handler også om, at forbrugerne i dag ønsker at handle selv og ikke blot stoppe en masse budskaber ned i halsen. I denne transformation fylder det digitale rigtig meget.
Hvordan ser I jeres nye opgave i dette univers?
”Vi skal hjælpe virksomhederne med at bygge den digitale rejse og services, som kunderne kan opleve i relation til virksomheden og dens produkter. Det er også den vej, virksomhederne flytter ressourcer i disse år. Netop denne udvikling har gjort det helt naturligt for os at fusionere med vores søsterselskab. Vores store, hede drøm er, at vi er et hus, der tænker customer experience eller user experience i alt, hvad vi beskæftiger os med.”