GN Store Nord slukker med ugens strategipræsentation de simrende håb om, at koncernen splittes op i to dele, sådan som NKT nu vælger at gøre. GN vil satse på et unikt og tæt samarbejde mellem sine to divisioner, som dog fortsat har hver deres topchef og præsenteres hver for sig. Giver det mening? Læs analysen her.
De to hoveddivisioner i GN Store Nord skal spille tættere sammen og dermed skabe sig en unik position, der kan sikre stabil fremgang på det høje niveau, som koncernen har nået i de seneste år. Det fremgår af GN’s nye strategi for 2017-19, der skal gøre GN til “the leader in intelligent audio solutions”, og som umiddelbart synes at være en mild skuffelse for markedet.
Den nye strategi fremstår dermed som en klar afvisning af de simrende forventninger om, at divisionerne Hearing og Audio en dag vil blive skilt ad, enten i form af et frasalg af for eksempel Audio eller i form af to selvstændige børsnoteringer. Hele GN Store Nord koncernen skal fremover være noget særligt, netop i kraft af samspillet mellem de to divisioner.
“Viden fra høreapparater baseret på medicostandarder med kompetencer indenfor headsets til professionelle og forbrugere, vil gøre GN unikt positioneret til at udvikle intelligente audio-løsninger, der giver sine brugere mulighed for at “høre mere, gøre mere og være mere” end de nogensinde troede muligt,” fremgik det fra GN Store Nord.
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Formue nr. 33.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.