Stadigt flere større virksomheder jagter nu alternative løsninger til at opkræve deres kunder beløb med faste og aftalte mellemrum. Langt de fleste bruger stadig Nets’ Betalingsservice. Men i takt med at der er kommet billigere muligheder frem, bliver kunderne nu også tilbudt at betale på andre måder. For virksomhederne er der store penge at spare. Nets mener stadig, de har et billigt og konkurrencedygtigt produkt.
”Siden oktober måned sidste år har vi gjort en aktiv indsats for at gøre vores kunder opmærksomme på muligheden for at betale deres telefonregninger med automatisk kortbetaling. Denne løsning giver en positiv kundeoplevelse, da den er gratis og foregår automatisk. Kunderne slipper for rykkere og ekstra gebyrer, hvis de glemmer at betale deres regninger. Og vi har i den periode tredoblet antallet af kunder på kortbetaling og antallet er fortsat stødt sigende.”
Sådan lyder det fra mobilselskabet 3 i et skriftligt svar til Økonomisk Ugebrev, der har spurgt en lang række større danske virksomheder om deres syn på produktet Betalingsservice fra Nets og om prisen svarer til den service, de får leveret.
Svaret fra 3 er et af de svar, der bør få alarmklokkerne til at ringe i Nets. For normalt bruger en virksomhed som 3 Betalingsservice til at trække de månedlige regninger fra forbrugernes konto med. Og Betalingsservice er en ekstremt indbringende forretning for Nets. I mange år har Betalingsservice været den foretrukne betalingsform for både virksomheder, offentlige myndigheder og velgørende organisationer, der har et længerevarende kundeforhold, og hvor kunderne skal betale et beløb med faste mellemrum.
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Finans/CFO nr. 33.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.