Harboes Bryggeri har leveret et svagt første kvartal af regnskabsåret 2025/26 med en omsætning på DKK 460,8 mio., hvilket er et fald på 8% sammenlignet med samme periode sidste år. Nedgangen skyldes primært svagere salg til udlandet, især i Tyskland, hvor bryggeriet har fravalgt lavindtjenende aftaler. Driftsindtjeningen (EBITDA) faldt til DKK 41,3 mio. fra DKK 52,1 mio. året før, og bundlinjen endte på DKK 13,7 mio., ned fra DKK 23,2 mio. Administrerende direktør Søren Malling bemærker, at trods faldet i eksporten har bryggeriet formået at øge sin markedsandel på det hjemlige marked.
Ifølge administrerende direktør Søren Malling vurderes faldet i eksporten at være et resultat af periodeforskydninger i ordreindgangen, og bryggeriet fortsætter med at fokusere på udvikling og salg af egne brands både nationalt og internationalt. CFO Simon Andersson påpeger, at andelen af salg under egne mærker i Beverage-segmentet er steget med 6%, med en omsætningsvækst på 11%, især drevet af det danske marked.
Dette er også drevet meget af at Harboe nu er at finde i alle Coop’s butikker. Harboes fastholder forventningerne om et resultat før skat på DKK 30-60 mio. og en EBITDA på DKK 130-160 mio. for hele regnskabsåret. Harboe aktien faldt 6,3 pct. onsdag efter annoncering af kvartalsregnskabet.