”Din virksomhed sælger varer eller tjenesteydelser til staten, og en dag kan et medie viderebringe, at I på firmature har købt prostituerede. Mediet spørger nu statsministeren på det ugentlige tirsdags-pressemøde, om staten, og dermed skatteyderne, kan forsvare at bruge en leverandør, der betaler for sex, og som dermed har et forkvaklet kvindesyn. Hep, du er på den.”
Det er Anders Heide Mortensen, der i en blog på Finans.dk fremfører denne gode pointe om Mette Frederiksens udmeldinger om, at man er mindre egnet til at varetage betroede erhverv, hvis man har betalt for sex. Det er ikke bare mediestøj i den farverige ende – i sig selv det, at hun siger det, gør det relevant for virksomheder at overveje deres stilling til sagen. Hvad disse overvejelser så skal føre til, er en anden sag. Eksemplet viser også, at virksomheder ikke kan have en politik, der går ud på for enhver pris at undgå dårlig omtale. I hvert fald ikke hvis de vil undgå at rette ind efter ethvert pip, en ledende politiker kommer med.