De sociale medier på nettet, der går deres sejrsgang i disse år, lever i høj grad af debat og kontroverser. Det har mange virksomheder et problem med, fordi det ligger i deres DNA at undgå enhver kontrovers i nærheden af kunderne. Men det passer omvendt fint for advokatbranchen, der – groft sagt – netop lever af at håndtere konflikter. Der er da også mange advokatfirmaer, der boltrer sig som fisk i vandet på de sociale medier. Og ikke blot på det professionelt orienterede LinkedIn. Især nogle af de mellemstore firmaer og kæder slår også deres folder på de brede, folkelige medier; facebook og Twitter.
Længst fremme i skoene på de brede medier er Forum Advokater, der f.eks. på sin facebookvæg mere eller mindre direkte kritiserer retslige afgørelser – eller i hvert fald den lovgivning, der ligger bag. F.eks. beskrev man 16. oktober 2014 en landsretsdom, der betyder, at der fremover skal være kasseapparater i pølsevogne. Den pølsemand, som SKAT førte sagen mod, blev idømt en bøde på 5.000 kroner. I en tidligere opdatering harcelerede selskabet over, at der var givet bevilling på 209 mio. kr. til kulturformål, samtidig med at staten skærer i retshjælp til de ubemidlede. Endnu tidligere foretog Forum Advokater det udsædvanlige skridt at kritisere kolleger. Det gik ud over konkursadvokaterne Pernille Bigaard og Boris Frederiksen, der var i vælten for at trække for store honorarer ud af de konkursboer, de arbejdede for.