Chr. Hansen: Ny strategi udvider forretningsfokus og øger usikkerhed

Chr. Hansens nye strategi tager udgangspunkt i selskabets særlige knowhow. CEO Mauricio Graber åbner for masser af nye forretningsmuligheder i mange brancher. Men rivalernes præstationer tyder på, at alternativet – at holde fokus på et par udvalgte kundesegmenter – kan være nok så resultatgivende, skriver fagredaktør Morten A. Sørensen i denne analyse.

CEO Mauricio Graber har i den forgangne uge præsenteret en ny 2025-strategi for Chr. Hansen: Koncernens knowhow og produktionskompetencer inden for fermentation og microbial solutions skal bruges til at finde bæredygtige løsninger for mange forskellige brancher.

De mange muligheder og satsninger begejstrede ikke umiddelbart markedet. Fremlæggelsen af strategien førte til et kursfald på 3,3 pct. Siden rettede aktien sig...

Læs også:  Huspriser i Sverige stiger kraftigt - tegn på stærk indenrigsøkonomi

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her