Generelt er de danske Private Banking kunder godt tilfredse med de investeringsafkast, de har opnået via rådgivning af banken de seneste år.
Måske er det ikke så underligt, da aktiemarkederne stort set kun har fulgt en vej, nemlig opad.
Største utilfredshed med investeringsafkastet har der været i Nordea, hvor 21 procent siger, at de er ”utilfredse” eller ”meget utilfredse”. Tilsvarende er andelen i Danske Bank kun tolv procent. Forskellen i afkast-tilfredshed flugter med den generelle forskel i kundetilfredshed mellem de to storbanker
Nordnets kunder skiller sig ud med en tilfredshed med afkast på hele 78 procent, selvom netbanken i høj grad er en gør-det-selv Private Banking med meget lave priser. Nordnet har dog også formået at opbygge et nordisk univers, hvor investorer kan lære og inspirere hinanden med investeringsmuligheder, og hvor man kan se, hvordan de enkelte (anonymiserede) investorer performer med rigtige penge baseret på deres rigtige afkast. Nordea dumper ikke kun på investeringsafkast, men også på service og rådgivning. Ifølge Økonomisk Ugebrevs survey er 20 procent utilfredse, mens 33 procent er tilfredse og 46 procent neutrale. Den store dummepeter er dog Nykredit med en andel af utilfredse kunder på 37 procent, mens eksempelvis Danske Bank har 15 procent utilfredse kunder. På tilfredse kunder ligger Danske Bank næsthøjest med en andel på 52 procent, efter Nordnet, som også her toppen med en tilfredshedsandel på 78 procent.
MWL
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Adgang til alle artikler på ugebrev.dk.
399,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her