Højesteret giver Alka bøde for vildledende markedsføring. Tilbage i 2016-2017 reklamerede Alka med, at ”selv om du får en skade, sætter vi ikke prisen op”. Det havde selskabet imidlertid forbeholdt sig ret til i policerne, og derfor har man siden diskuteret i retssystemet, om der var tale om vildledende markedsføring. Nu har Højesteret endeligt afgjort sagen, med en bøde på 16,9 mio. kr. til følge: ”Landsretten havde lagt til grund, at T (Alka, red.) ikke i forsikringsperioden havde gjort brug af sin mulighed for at forhøje forsikringens pris på grund af en skade. (…). Højesteret fastslog, at det afgørende ved vurderingen af, om markedsføring af en forsikring er vildledende, er produktets egenskaber, sådan som de fremgår af de aftalte vilkår for forsikringen. Højesteret udtalte, at reklameudsagnet var egnet til at give gennemsnitsforbrugeren indtryk af, at en skade ville være prisneutral for kunden, og T dermed bl.a. ikke ville have mulighed for at forhøje præmien i tilfælde af en skade. Imidlertid havde T ifølge forsikringsvilkårene mulighed for at sætte præmien op efter en skade, og Højesteret fastslog derfor, at udsagnet i reklamefilmen var vildledende.”
Sten Thorup Kristensen