Lego: Ny recept redder væksten – og koster afkast

Strategisk set: Har Lego-chef Niels Bjørn Christiansen fundet en ny vækstrecept? Lego var blevet bremset kraftigt op i 2017 og 2018, efter at salg og indtjening ellers fra 2011 til 2016 blev mere end fordoblet. Nu kæmper Lego sig igen frem med bl.a. hundreder af nye butikker – især i Kina. Det koster på afkastet, skriver fagredaktør Morten A. Sørensen i denne kommentar.

Normaliseringen af Lego er i gang. Lego har fundet en ny solid vækstrecept men har samtidig i 2019 mistet sin position som den enestående afkastmaskine i det store, danske erhvervsliv.

Væksten kræver nu, at der investeres endnu mere i nærkontakten til kunderne, med hundreder af nye butikker verden over, og ikke mindst i Kina. Der skal kæmpes mere for omsætningen end i de fantastiske år fra 2011 til...

Læs også:  Solidt Q2 fra Jyske Bank båret af kursgevinster og ingen udlånstab

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her