Økonomisk Ugebrev A/S har netop afsluttet en kapitaludvidelse, som har indbragt 4,5 mio. kr. til selskabet.
Selskabets bestyrelse har det seneste år arbejdet på en ny vækststrategi, og eksekvering af denne strategi kræver investeringer i flere digitale salgsressourcer, herunder etablering af samarbejder med eksterne digitale bureauer, og en styrkelse af den interne salgsorganisation.
Økonomisk Ugebrev har allerede bygget en solid digital platform, der er en forudsætning for at skabe stærkere vækst i forretningen. Væksten skal dels komme fra øget abonnementssalg på eksisterende produkter, dels ved at lancere Økonomisk Ugebrev Life Science i Sverige og Norge og senere lancere en finansiel nyhedstjeneste med børsnyheder.
Samtidig har vi netop relanceret Bestyrelsesguiden på www.bestyrelsesguiden.dk med adgang til 1000 artikler om praktisk bestyrelsesarbejde, faste toplederinterviews, bestyrelsens årshjul og en oversigt over bestyrelsens 100 vigtigste rådgivere. Forretningsmodellen ændres til i højere grad at være baseret på rådgiversponsorater.
”Vi har de seneste år arbejdet på en strømlinet salgsstrategi, med fokus på at digitalisere processer, salgsplatform og kundehåndtering. Nu er vi klar med en salgsmaskine, som skal have masser af benzin gennem digital markedsføring og en udvidelse af salgsstaben. Det kræver ekstra investeringer,” siger adm. direktør Steffen Damborg, som er digital medieekspert med en fortid som digital direktør i JP/Politikens Hus-koncernen.
”Vi har over de seneste måneder øget trafikken på ugebrev.dk med investeringsnyheder fra 30.000 til over 100.000 unikke brugere. Det giver et stærkt grundlag for salg af udgivelser rettet mod private investorer. På sigt er det hensigten at etablere en abonnementsbaseret nyhedstjeneste med børsnyheder med egen redaktion, hvor vi allerede nu vil ansætte en nyhedsredaktør til at stå for at udvikle tjenesten,” siger chefredaktør Morten W. Langer.
Bag kapitaltilførslen står en gruppe af private investorer, som i en årrække har været loyale abonnenter hos Økonomisk Ugebrev. Selskabet kom ud af 2019 med et mindre driftsoverskud. Ifølge resultatprognosen kommer selskabet ud af 2020 med et mindre driftsunderskud på grund af de offensive medieinvesteringer. Herefter ventes stærk vækst i bundlinjen.
Finansielt lægger bestyrelsen for Økonomisk Ugebrev vægt på, at vi ikke har bankgæld, som kunne så tvivl om vores uafhængighed overfor den finansielle sektor, som er en vigtig del af det redaktionelle fokusområde.
Økonomisk Ugebrevs udgivelser udarbejdes af Danmarks mest erfarne erhvervsjournalister med mindst 25 års erfaring. De har et unikt kildenet med adgang til toppen af erhvervslivet og en historik og erfaring, hvor der skæres benhårdt igennem alle presserådgivernes og interesseorganisationernes mediespin, som i den grad har præget den daglige nyhedsstrøm. Vi laver 100 pct. vores egne nyheder, og Økonomisk Ugebrev videreformidler ikke pressemeddelelser, Ritzau-nyheder og såkaldte analyser fra politiserende tænketanke, interesseorganisationer og interessegruppe, som normalt videreformidler en slagside for at fremme bestemte budskaber.
Økonomisk Ugebrevs redaktion består bl.a. af Morten W. Langer, Carsten Vitoft, Morten A. Sørensen, Joachim Kattrup, Carsten Steno, Henrik Denta, Peder Bjerge, Hugo Gården, Steen Albrectsen, Bruno Japp, Sten Thorup Kristensen, Lars Abild og Morten Larsen
Økonomisk Ugebrev udgiver syv publikationer om finans, investering, ledelse og samfundsansvar.
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Adgang til alle artikler på ugebrev.dk.
399,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her