I årets survey har vi stillet spørgsmålet til investorerne: ”Hvordan har du oplevet rådgivningen fra din primære Private Banking-bank i efteråret – med bratte fald på aktiemarkedet?” Danske Bank topper med 28 procent ”tilfredse” kunder, efterfulgt af Nordnet og Handelsbanken. I bunden ligger Jyske bank med 42 procent utilfredse kunder
Som privat investor kan man meget let blive rundforvirret, hvis man kigger tilbage på det seneste halve år på aktiemarkederne. I slutningen af december var det let at være kritisk overfor sin bankrådgiver, hvis man havde taget hele turen med ned på aktiemarkederne og stod tilbage med voldsomme kurstab. Sidenhen har markedet genvundet en stor del af kurstabene i efteråret. Under alle omstændigheder er der stor forskel på, hvordan PB-kunderne har oplevet rådgivningen i de forskellige banker. Særligt negativt udskiller Jyske Bank sig med hele 42 procent utilfredse kunder, efterfulgt af Alm. Brand, Nordea og Nykredit med 30 procent utilfredse kunder.
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Adgang til alle artikler på ugebrev.dk.
399,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her