Disruption af en digitalt sovende mødeindustri er kulissen for den anden FirstNorth notering på blot en måned. Conferize A/S har ikke samme folkelige appel som den første, GreenMobility. Til gengæld vil erfarne investorer kunne genkende forretningsmodellen som ”traditionel disruption.”
Det er åbenlyst for de fleste, der har deltaget i en erhvervskonference, at mødeindustrien kan serviceres smartere ved at effektivisere videndelingen og optimere netværksudbyttet. Conferize vil videreudvikle sin ”all-in-one” løsning, der integrerer sociale medier og prioriterer mødedeltagernes viden- og netværksmuligheder lige så højt som it-understøttelsen af arrangørernes administrative processer.
Det er en helt ny tilgang til markedet for event management-systemer (EMS) som i Danmark årligt understøtter møder for en samlet værdi af 20 mia. kroner. Møderne er et oplagt fundament for etablering af et digital community – for og til potentielt millioner af møde- og netværksvante mennesker fra hele verden.
Conferize er dermed også opskriften på ”traditionel disruption”, hvor en kreativ aktør endevender en branche for nye, bedre brugeroplevelser, nye funktionaliteter og services gennem et digitalt løft og ny deleøkonomisk tilgang.
Det benyttes så til at samle millioner af globale brugere og derfra er øvelsen blot at kapitalisere på trafikken med alle de værktøjer, der allerede findes, eller kan udvikles, målrettet den pågældende branche – i dette tilfælde mødeindustriens aktører. Kapitalen fra børsnoteringen skal netop benyttes til udvikling af en opdateret it-infrastruktur målrettet både arrangører og deltagere.
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Finans nr. 22/2017.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.