Det er både nedslående og opløftende at læse Børsen-redaktør Nils Lundes lille beretning om hans forsøg på, at komme i kontakt med Nordea. Nedslående fordi det afslører, hvordan erhvervsgiganterne stadig ikke magter at behandle kunderne ordentligt, men opløftende fordi beretningen er underholdende. Flere af den slags beretninger, især fra ikke-journalister, burde egentlig kunne bringe medierne videre og tættere på mediebrugerne. De store virksomheders kunder har nemlig stadig, trods alle friserede tilfredshedsmålinger, titusinder af den slags oplevelser hver eneste dag. Store medier med en bred berøringsflade har derfor i dag enestående mulighed for at få en nærkontakt med mediebrugerne. De kunne med lidt original, systematisk tænkning og udnyttelse af internettet og sociale medier afsløre langt mere om, hvordan det reelt er at være kunde eller ansat i en virksomhed og dermed blive virkelig relevante, også for virksomhedernes ledelser. Så må de tage med, at de også selv vil blive kritiseret, blandt andet når kunder og ansatte, der vil deltage i den slags menings- og erfaringsudveksling, må stå i kø for at komme til.
Finans
Medieanmeldelse:Når journalister støder ind i virkeligheden
Økonomisk ugebrev
fredag 24. marts 2017 kl. 11:50
Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev
ØU Top100 Finansvirksomhed
Få de vigtigste om bank, realkredit, forsikring, pension
Udkommer hver mandag.
[postviewcount]
Relaterede nyheder
Nyt kæmpe erstatningskrav mod PwC efter forsikringskrak
torsdag 16. november 2023
11:25
Mød vores nye knivskarpe analytiker, Per Grønborg!
torsdag 22. juni 2023
12:06
Jobannoncer
Finance/Business Controller til Anzet A/S
Region Sjælland
CEO for Rejsekort & Rejseplan A/S
Region H
Udløber snart
Controller/økonomimedarbejder – få den brede vifte af økonomiopgaver
Region H
Liftra ApS i Aalborg søger en Finance Controller med ”speciale” i Transfer Pricing
Region Nordjylland