2015 blev et dårligt år fra Saxo Bank, blandt på grund af den pludselige devaluering af schweizerfrancen. Bedre risikostyring og større vægt på institutionelle kunder skal mindske sårbarheden.

Del artiklen:

Saxo Bank har de seneste år arbejdet med en ny strategi, der grundlæggende skal reducere den samlede risiko, men også øge fokus på institutionelle kunder og white label-løsninger på handelsplatformen, ved salg til andre bankers valuta- og aktiekunder. Økonomisk Ugebrevs gennemgang af det netop aflagte regnskab viser, at Saxo Bank har øget personale- og administrationsomkostningerne med ca. 300 mio. kr. det seneste år. Bagved ligger et større skifte i medarbejderstaben, hvor en del er afskediget og endnu flere nyansat, særligt i 2014, men især en ny type specialister, som skal være med til at løfte de strategiske fokusområder.

 

Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev Finans/CFO nr. 16.

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her