PRESSEMEDDELELSE
Ny stærk bestyrelse for Økonomisk Ugebrev A/S
Økonomisk Ugebrev har på det seneste gennemført en professionel søgeproces efter nye bestyrelsesmedlemmer med skarpe kompetencer inden for kommerciel mediestrategi, digital transformation og abonnementssalg, og det er der nu kommet en ny bestyrelse ud af.
Økonomisk Ugebrevs chefredaktør Morten W. Langer udtaler:
”Med den nye bestyrelse er Økonomisk Ugebrev klar til at træde på speederen og for alvor rykke ind i den nye digitale verden. Vi har formået at tiltrække tre ekstremt erfarne og dygtige erhvervsfolk, som alle tidligere har arbejdet i medieverdenen med ledelse, digital omstilling og kommercielt salg. Vi har derfor store forventninger til, at vi nu bliver langt bedre til at udnytte og synliggøre vores stærke brand og vores unikke journalistisk og analyser.”
De tre nye bestyrelsesmedlemmer er:
Tine Senger: Management konsulent og tidl. Marketing Director & Head of Digital for Egmont Magasiner A/S. Spidskompetencer er blandt andet digital transformation, relationship management, data analytics, Strategi & Forretningsudvikling samt Digital Marketing Excellence
Lars Bo Haber: Senior Director Digital Transformation hos Atcore. Tidl. direktør TDC Online, Berlingske Officin, Axel Springer og Egmont. Spidskompetencer er blandt andet digital value chain, ecommerce, social media, mobile og online development.
Steffen Damborg: Konsulent og tidl. direktør hos JP/Politikkens Hus i flere ledende stillinger, senest som digital direktør for ugeavisforretningen i Danmark og Sverige. Spidskompetencer er blandt andet digital strategi, udvikling & transformation, samt digital skalering af abonnementsbaserede forretningsmodeller.
Økonomisk Ugebrev har det seneste år arbejdet på at bygge nye IT-platforme for kundehåndtering, salgsstyring og senest med etablering af App, epaper og Vidensbase, med mulighed for at søge artikler på tværs af alle vores publikationer.
Morten W. Langer siger, at der på flere planer er tale om en ret utraditionel bestyrelse.
”For det første har vi aftalt med de nye bestyrelsesmedlemmer, at de kommer til at være tættere på den daglige drift end normalt og deltage i konkrete udviklingsprojekter på ad hoc basis. For det andet er de tre nye medlemmer kommercielle mediefagfolk med beslægtede kompetencer. Men vi har erkendt, at det især er her vi mangler interne kompetencer, og vi har en stor udviklingsopgave foran os,” siger Morten W. Langer.
Yderligere oplysninger hos:
Bestyrelsesformand, chefredaktør Morten W. Langer:
Mail: [email protected]. Telefon: 26 70 39 56.