Del artiklen:

I forlængelse af ovenstående kommentar er det interessant at se på, hvordan erhvervsmedierne i øvrigt prioriterer nyhedsstoffet. Vi synes også, at der er sjovt og interessant at læse om alle de storslåede succeser, ikke mindst iværksættere der er startet i garagen. Men vi må ikke glemme, at der er andre interessante nyheder af relevans for erhvervslæserne. Eksempelvis kom Danmarks Statistik i denne uge med en opsigtsvækkende melding om udviklingen i detailomsætningen, som nu er dykket til det laveste niveau i mere end to år. Se blot grafen her, som viser den sæsonkorrigerede og prisjusterede udvikling. Vi synes, at det er vigtig information for erhvervslæsere, der er afhængige af, hvordan danskernes privatforbrug udvikler sig, eksempelvis detailhandlen. Normalt er Ritzau garant for, at den slags ”kedelige” og negative historier alligevel finder vej til dagbladenes spalter, samt tilhørende hjemmesider. Men det ser ud til at være kikset lidt denne gang. Ved en søgning fandt vi Ritzau telegrammet på Berlingskes Business.dk. Men hverken på JP’s Finans.dk eller på Borsen.dk fandt vi noget, der lignede omtale, hverken fra Ritzau eller egen journalistik eller konsekvensvurderinger. Retfærdigvis skal dog tilføjes, at vi på Finans.dk fandt føromtale af det kommende vigtige nøgletal under overskriften ”Ugens fixpunkter”, hvor meningen sikkert har været, at det skulle læserne holde øje med.

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her