I forlængelse af ovenstående kommentar er det interessant at se på, hvordan erhvervsmedierne i øvrigt prioriterer nyhedsstoffet. Vi synes også, at der er sjovt og interessant at læse om alle de storslåede succeser, ikke mindst iværksættere der er startet i garagen. Men vi må ikke glemme, at der er andre interessante nyheder af relevans for erhvervslæserne. Eksempelvis kom Danmarks Statistik i denne uge med en opsigtsvækkende melding om udviklingen i detailomsætningen, som nu er dykket til det laveste niveau i mere end to år. Se blot grafen her, som viser den sæsonkorrigerede og prisjusterede udvikling. Vi synes, at det er vigtig information for erhvervslæsere, der er afhængige af, hvordan danskernes privatforbrug udvikler sig, eksempelvis detailhandlen. Normalt er Ritzau garant for, at den slags ”kedelige” og negative historier alligevel finder vej til dagbladenes spalter, samt tilhørende hjemmesider. Men det ser ud til at være kikset lidt denne gang. Ved en søgning fandt vi Ritzau telegrammet på Berlingskes Business.dk. Men hverken på JP’s Finans.dk eller på Borsen.dk fandt vi noget, der lignede omtale, hverken fra Ritzau eller egen journalistik eller konsekvensvurderinger. Retfærdigvis skal dog tilføjes, at vi på Finans.dk fandt føromtale af det kommende vigtige nøgletal under overskriften ”Ugens fixpunkter”, hvor meningen sikkert har været, at det skulle læserne holde øje med.
Finans
Relevans i erhvervsjournalistik: laveste detailsalg i to år
Økonomisk ugebrev
torsdag 28. april 2016 kl. 9:29
Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev
ØU Top100 Finansvirksomhed
Få de vigtigste om bank, realkredit, forsikring, pension
Udkommer hver mandag.
[postviewcount]
Relaterede nyheder
Nyt kæmpe erstatningskrav mod PwC efter forsikringskrak
torsdag 16. november 2023
11:25
Mød vores nye knivskarpe analytiker, Per Grønborg!
torsdag 22. juni 2023
12:06