Med en klart defineret målgruppe har webshoppen Rito.dk fået succes på at koncentrere sig om at sælge garn og kreative hobbyvarer til danske kunder. Nu skal konceptet bredes ud til resten af Skandinavien, fortæller iværksætteren Dennis Drejer. Følg med i Økonomisk Ugebrevs artikelserie om konkrete cases omkring digital transformation i erhvervslivet.
På et år er bruttofortjenesten mere end tredoblet for online butikken Rito.dk. Ifølge iværksætteren Dennis Drejer vil det næste – endnu ikke offentliggjorte årsregnskab – vise en bruttofortjeneste på 3,3 millioner kroner. Og væksten på det danske marked vil Dennis Drejer bruge som trampolin til at udvide sin nicheforretning til det svenske og norske marked. I Økonomisk Ugebrev løfter han sløret for den formular, han har anvendt for at få succes ved at satse på et smalt nichemarked.
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Finans nr. 42/2016.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.