Fortsat fra Økonomisk Ugebrev Finans/CFO nr. 24/2017: “Høgsted om discountkrigen: Kiwi burde dø i fred”
Coops topchef følger trop. ”Jeg var lidt overrasket, da jeg hørte, at det var Kiwi, der gav op. Jeg havde måske forventet, at det var en af de tyske kæder, der ville trække sig først”, siger Peter Høgsted.
Spørgsmålet er nu, om stilstanden sænker sig over det danske discount-marked fordi Kiwis nederlag vil afskrække andre konkurrenter fra at forsøge sig på det danske marked. Hos Dansk Supermarked er kommunikationsdirektøren ikke overbevist om, at det er tilfældet, men samtidig tager han udsigten til, at det vil ske, med komfortabel ro.
”En øget konkurrence vil altid komme forbrugerne til gode. Men den er også med til at skærpe os. Og den tvinger os til konstant at forny Netto-konceptet og gøre det så relevant for danskerne, som det er”, siger Mads Hvitved Grand.