I en tid, hvor den almindelige bankforretning er under pres, kaster stadig flere banker sig over Private Banking, som ses som et lukrativt vækstområde uden de store forretningsmæssige risici. Læs her, hvad bankerne skriver om deres satsning.
Man skal bare tænde for tv’et for at spotte, at bankernes Private Banking, eller Wealth Management, ses som et af de mest lukrative forretningsområder at vokse på. Danskerne bliver i stigende grad bombarderet med tv-reklamer for Private Banking og ”Vi tager os af din formue”.
Indtil videre har de to store hovedbanker formået at sætte sig på en stor markedsandel, omkring 55 procent, med ca. en tredjedel af Private Banking-kunderne hos Danske Bank og godt 20 procent af dem hos Nordea. Nykredit, Sydbank og Jyske Bank synes at være nogenlunde lige store med en markedsandel på knap 10 procent hver, mens Nordnet tydeligvis er en voksende outsider, der har fremdrift på grund af lave omkostninger for selvforvaltere.
Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev Finans/CFO nr. 18.