Softwareselskabet cBrain har for alvor skruet op for den amerikanske satsning, men investorerne er i øjeblikket afventende. Der skal flere udenlandske ordrer til, før man vil sende den høje markedsværdi endnu højere. Vi forventer, at de kommer og ser fortsat lyst på cBrains fremtid trods den høje værdiansættelse.
Der er ingen tvivl om, at cBrain satser på et gennembrud i USA, og fremgangen er indtil videre ret synlig. cBrain har åbnet kontor i San Francisco, og senest har man i marts ansat Aaron Snow som ny COO i USA. Han kommer ligesom sin nye chef med en fortid i 18F, som er den nationale amerikanske digitale taskforce. Det tyder på, at præsidentskiftet i USA ikke har betydet noget for cBrains forretning og muligheder.
Til det siger cBrains CEO Per Tejs Knudsen til AktieUgebrevet, at ”18F ser ud til at være gået styrket ud af transitionen fra Obama til Trumps administration” og giver som forklaring at ”en digitaliseringsagenda synes at være svær at komme uden om”.
Ny professionel investor
I vores seneste omtale berørte vi ledelsens salg af en aktiepost (220.000 stk.) til en professionel investor til kurs 50. Køber var hemmelig, men det skulle ikke overraske os, hvis køberen var investeringsselskabet Small Cap Denmark, som netop i deres 3. kvartalsrapport 2016 begyndte at omtale cBrain som en ny investering. Af cBrains årsregnskab kan vi endvidere udlede, at selskabet også selv har solgt en aktiepost på 180.000 stk. i løbet af 2. halvår 2016 til kurs 50 til en ”ny større aktionær”.
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Formue nr. 14/2017.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.