GN fremlægger snart ny 3-årig strategi, og det helt store spørgsmål bliver, hvad der skal bringe det nye og mere sammensmeltede GN videre efter et par ganske succesfulde år – især i høre- apparatsdivisionen. En klassisk opkøbsstrategi lurer lidt i kulissen.
GN Hearing (tidligere GN Resound) kunne i 2. kvartalsregnskabet nok engang berette om vundne markedsandele – det 24. i træk. Dvs. igennem hele 6 år har GN Hearing præsteret bedre end markedet hvert eneste kvartal. Det fortæller dels hvor stærke GN Hearing har været på R&D og eksekvering de senere år, dels hvor ringe en forfatning GN Hearing var i efter de tumultariske år i kølvandet på det mislykkede salg til Phonak (idag: Sonova).
Hele artiklen blev udgivet i Økonomisk Ugebrev Formue nr. 31.
- Er du abonnent kan du tilgå udgivelsen og læse hele artiklen. (Hent adgangskode)
- Er du ikke abonnent kan du prøve 3 uger gratis nedenfor, hvorefter du får adgang til hele udgivelsen.