Når man hører om et selskab, som producerer formstøbte emner i plastik tænker man umiddelbart på usexede produkter, som nedløbsrør, tagrender og tilsvarende konjunkturfølsomme produkter knyttet til byggeindustrien. Det er imidlertid ikke fair overfor et selskab som SP Group, som har produktion af formstøbte emner i plastik som sit vigtigste forretningsområde.
For det første er SP Group nemlig ikke en anonym leverandør af gråt plastik til byggemarkedet, men et selskab som breder sig over et langt større område, som bl.a. omfatter produkter til medico, healthcare og fødevarerelaterede industrier.
For det andet har SP Group været en rigtig god investering for de investorer, som ikke har ladet sig påvirke af fordommen om kedelig plastik. Aktiekursen er steget med 53 % i år og 270 % de seneste fire år. Så kraftige stigninger rejser dog spørgsmålet, om det er for sent at interessere sig for aktien?
Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev Formue nr. 39.