Alm. Brand er regnskabsaktuel den 29. oktober kl. 7.30. Vi forventer at se endnu et kvartal med godt momentum i toplinjen, primært gennem Privat som fortsat nyder godt af den lukrative partnerskabsaftale med Lokale Pengeinstitutter. Vi tror derfor Alm. Brands forsikringsindtægter vil vokse med 7% å/å i 3. kvartal, hvilket er en ganske solid vækst relativt til konkurrenterne i Danmark. Vejret har i Danmark været præget af en del skybrud i 3. kvartal, og vi ser derfor, man skal forvente at vejrligsskaderne kommer ind lidt højere end normalt, uden at det dog påvirker forsikringsresultatet nævneværdigt.
Underliggende regner vi med en fortsat fin forbedring af Alm. Brands erstatningsprocent, hvilket vil være drevet af prisstigninger, bedre skadesfrekvens i motorforsikring og fortsat synergihøst fra Codan-opkøbet.
Samlet set forventer vi, at Alm. Brand realiserer et forsikringsresultat på DKK 499 mio. i 3. kvartal (combined ratio 83,3%), svarende til en flot vækst på 25% å/å. Denne vækst er overvejende skabt af Alm. Brands succesfulde arbejde med at vokse organisk i Danmark, samt god risikostyring og eksekvering på synergieffekter, hvilket aktiemarkedet også har belønnet i form af et meget flot afkast i aktien ÅTD på ca. 35%.