I en 107 sider rapport fra KPMG og advokatfirmaet Poul Schmidt hedder det blandt andet, at ”I den forbindelse skal det fremhæves, at banken – selvom andre pengeinstitutter også har været berørt af fejl i deres gældsinddrivelse, som ligner dem, der er forekommet i banken – synes at være det første pengeinstitut, som med assistance fra blandt andre skifteretterne skal håndtere beregning og udbetaling af kompensation vedrørende en større gruppe potentielt fejlramte sager, hvor kunden har været omfattet af en eller flere typer af bobehandling. En række af de juridiske spørgsmål, som rejser sig i forbindelse med håndteringen af sagerne, er ikke genstand for udtrykkelig lovregulering, og der foreligger ofte ikke trykt retspraksis eller klare teoretiske bidrag, som kan kaste lys over, hvordan sagerne skal løses. En fastlæggelse af bankens forpligtelser og muligheder har derfor på en række punkter forudsat, at banken har skullet foretage juridiske vurderinger og fortolkninger, og at det for nogle af disse spørgsmål er nødvendigt at tage en standpunktsrisiko, indtil et spørgsmål eventuelt afklares ved domstolene. Vi bemærker endvidere, at banken har identificeret i alt 41.041 kunder, som har været underlagt en eller flere former for bobehandling, og som ifølge bankens beregninger har et kompensationskrav over for banken.”
Morten W. Langer