Denne artikel er kommet til verden ved hjælp af avanceret, digital teknologi. Internettet har givet Økonomisk Ugebrev og alle andre medier en syndflod af nye kilder, og digitale værktøjer gør det meget enklere end tidligere at formidle kildernes budskaber videre til læserne. Men alt dette bliver i dag taget som en selvfølge hos alle medier og deres kunder, og i en strategisk sammenhæng bliver det ikke betragtet som digitalisering.
Det er et eksempel på, hvor svært det er for bestyrelser at forholde sig til den digitalisering, der kan betyde liv eller død for virksomheden: Skal bestyrelsen deltage i, hvordan mulighederne i den digitale verden kan indarbejdes i virksomhedens strategi, kan den bruge al tiden på at sætte sig ind i det, fremhæver Heidrick & Struggles i en analyse. Og hvis bestyrelsesmedlemmerne endelig brugte den nødvendige tid på at forstå den nye digitale verden, vil den nemt komme ind i en uønsket rolle med daglig ledelse.
Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev Ledelse nr. 6.