Ecco har uddistanceret flere af sine kendte konkurrenter i de 12 år, Dieter Kasprzak har været topchef for koncernen. Den er blevet en international producent af premium-sko. Fra 2017 skal hans efterfølger gøre Ecco til en endnu mere effektiv salgsmaskine.
Han har på 12 år skabt en af de største virksomhedssuccesser i Danmark: Dieter Kasprzak, svigersøn af Ecco’s grundlægger Karl Toosbuy, har gjort skovirksomheden til en global premium-producent og udkonkurreret rivaler som Geox og Clarks, når det gælder vækst og indtjeningsevne (se skema). Han har ifølge nogle opgørelser øget værdien af virksomheden til et tocifret milliardbeløb, og dermed også på det punkt overhalet børsnoterede Geox, der i dag har en markedsværdi på 5,8 mia. kr.
Ecco har i foråret meddelt, at Dieter Kasprzak i maj 2017 vil blive afløst som CEO i Ecco af koncernens nuværende CFO, Steen Borgholm.
Søg i Vidensbase: Økonomisk Ugebrevs Vidensbase med adgang til artikler, analyser og kortlægninger fra alle publikationer (Abonnenter kan hente password med emailadresse her)
Køb enkeltartikel: Ønsker du at købe enkeltartikler, skal du først oprette dig som bruger her
Køb årsabonnement: Ønskes årsbonnement kan det ske her. Du får du straks adgang til Vidensbasen (søgbart artikelarkiv)