PRESSEMEDDELELSE
Mediehuset Økonomisk Ugebrev A/S har valgt NICHEHUSET som annoncebureau. Målet er øgede markedsandele af BtB-annoncer.
Økonomisk Ugebrev A/S, som udgiver en række digitale erhvervsmedier om topledelse, erhverv og finans, samt formuepleje, udliciterer nu sit annoncesalg til NICHEHUSET. Dette sker som led i en offensiv strategi, som skal styrke mediehusets position som landets førende erhvervsmedie på nettet:
“NICHEHUSET har som et af de få annoncebureauer formået at skabe en vækstforretning for specialmedier i et ellers hårdt presset mediemarked. Det tager vi hatten af for. På det grundlag forventer vi med det nye partnerskab med NICHEHUSET en fordobling af vores annonceomsætning over de næste år,” siger Økonomisk Ugebrevs Morten W. Langer, Ansv. chefredaktør og udgiver.
“Vi har noteret os en markant stigende interesse for annoncer i digitale nichemedier, specielt dem, der er rettet mod professionelle beslutningstagere. Vi har derfor valgt at specialisere os i mediesalg til digitale BTB-nichemedier. Den tænkning, vurderer vi, Økonomisk Ugebrev passer rigtig godt ind i,” siger Oskar Herrik Nielsen, direktør i NICHEHUSET.
Synergi mellem medier
“Den ganske betydeligt loyalitet blandt både annoncører og abonnenter, samt den brede anerkendelse af Morten Langers erhvervsmedier, gør at Økonomisk Ugebrev er interessant for os,” siger NICHEHUSETs direktør.
Han vurderer, at man med udvidelsen af medieporteføljen vil skabe øget interesse blandt annoncørerne, der får adgang til en række spændende nichemedier, herunderAltinget.dk.
“Mediebureauerne vil opleve en stærk synergi mellem vores medier, hvilket vil spare de professionelle medieindkøbere både tid og penge. Vi ser frem til fortsat at løse kampagner, når der skal rammes et stærkt selekteret publikum – Danmarks professionelle beslutningstagere – som kan være særdeles vanskelige at nå gennem de traditionelle medier,” siger Oskar Herrik Nielsen.
NICHEHUSET, der også er annoncebureau for det politiske mediehus Altinget, er således blevet førende annoncebureau når det gælder de private og offentlige top-beslutningstagere. Med samarbejdet med Økonomisk Ugebrev får NICHEHUSETs publikationer en samlet eksponering overfor XXX meget interessante læsere.
“Vi har de seneste år oplevet stigende interesse fra annoncørerne, som lægger stor vægt på at ramme de relevante målgrupper mere præcis. Med vores medier Økonomisk Ugebrev Finans/CFO, Økonomisk Ugebrev Ledelse og Økonomisk Ugebrev Formue, samt Selskabsledelse, giver vi annoncørerne adgang til ca. 27.000 erhvervslæsere og formuende danskere. Det potentiale kan NICHEHUSET helt sikkert udnytte kommercielt,” afslutter Morten W. Langer fra Økonomisk Ugebrev.
Satsningen på Økonomisk Ugebrev skaber ifølge Oskar Herrik Nielsen op til flere nye mediesalgs-arbejdspladser i NICHEHUSET. Aftalen er trådt i kraft.
Om Økonomisk Ugebrev
Økonomisk Ugebrev udgiver de førende tidsskrifter indenfor økonomi, finans, erhvervsliv og samfundsøkonomi i Danmark. Ugebrevene læses af ledelsen i de største danske virksomheder, har et enestående stærkt brand og er dagsordenssættende med en meget stor kendskabsgrad. Økonomisk Ugebrev citeres i øvrige toneangivende medier hver uge.
Om NICHEHUSET
NICHEHUSET er et annoncebureau med speciale i mediesalg til digitale BTB-nichemedier. NICHEHUSET, som ligger i hjertet af København, er annoncebureau for Altinget og Økonomisk Ugebrev. Bag NICHEHUSET står Oskar Herrik Nielsen (21) og en håndfuld medarbejdere med baggrund i den kommercielle del af mediebranchen.