Uddrag fra Sydbanks analyse af Pandora forud for deres regnskab onsdag d. 03.11.21:
Et fortsat højt aktivitetsniveau særligt i USA, vil sikre en stærk organisk vækst i kvartalet. Nedgangen i salget som følge af færre støtteordninger, ser ikke ud til at have haft nær så stor effekt som frygtet og vi ser derfor optimistisk på Pandoras salgsudvikling i kvartalet.
Fokuspunkter i 3. kvartalsregnskabet 2021
• Omsætning. Vi modellerer en omsætning på 4.680 mio. kr. i 3. kvartal 2021 svarende til en vækst på 15% i forhold til samme kvartal sidste år. Vi estimerer like-for-like væksten til 14,5% og den organiske vækst til 13,7%. Omsætningen påvirkes positivt af valutamedvind på 1,0%-point fra et stigende pund og kinesiske yuan.
• Salgskanaler. Vi forventer, at den stærke organiske vækst vil være drevet af en relativt bred fremgang i Pandoras salgskanaler. Pandoras fysiske butikker var også i 3. kvartal 2020 ramt af butiksnedlukninger, dog i mindre omfang end 1. halvår 2020, og vi ser derfor også at genåbningen vil resultere i høj aktivitet i de fysiske butikker. Vi estimerer et vækstbidrag fra Pandora-ejede butikker (ekskl. eStore) på omkring 10% målt i lokal valuta – det svarer dog stadig til en mindre tilbagegang i forhold til 2019. I takt med løbende genåbninger af de fysiske butikker, forventer vi, at eStore løbende vil udgøre mindre af det samlede salg i Pandora. Vi modellerer, at eStore vil udgøre ca. 21% i kvartalet. Samlet estimerer vi et vækstbidrag fra Pandora-ejede butikker (inkl. eStore) på 11,2% i 3. kvartal 2021. Vi forventer, at især grossistleddet vil blive positivt påvirket af butiksgenåbningerne i store dele af markederne. Derudover var grossistleddet ramt af nedlukningen i samme kvartal sidste år, hvilket gør sammenligningsgrundlaget relativt nemt. Vi modellerer et vækstbidrag på 20,5% målt i lokal valuta fra grossistleddet.