Banker får mest PR-værdi fra verdensmål 10 om ulighed

Danske Bank er det C25-selskab, der samlet set i 2019 fik mest presseomtale i relation til FN’s 17 verdensmål. Danske Bank får overraskende mest medieopmærksomhed på verdensmål 10 om mindre ulighed, som slet ikke er et strategisk fokus for banken. To ud af de tre verdensmål, som Danske Bank har udvalgt som strategiske fokusområder, har svært ved at trænge igennem mediemøllen. Det viser en opgørelse, som Infomedia har udarbejdet for Økonomisk Ugebrev.

I alt 739 artikler har i 2019 på den ene eller anden måde i medielandskabet kædet Danske Bank sammen med et af de 17 verdensmål. Omsat til potentielle læsere, lyttere og seere – også kaldet reach – har Danske Bank via medierne ramt godt 107 mio. danskere fordelt over året. Det er betragteligt mere end både Ørsted og...

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her