Guide: Syv gode råd om bestyrelsens fokus efter krisen

Artikelserie om ledelse under og efter COVID-19 krisen: Mange bestyrelser har haft deres første oplevelser med faktiske krisesituationer, de hidtil kun har forberedt sig til på et teoretisk plan. Selvfølgelig har der vist sig overraskelser. Det gælder bl.a. behovet for løbende kommunikation med direktionen, og behovet for at sikre kontinuitet i de øverste ledelseslag.

Kun hvert fjerde amerikanske bestyrelsesmedlem har deltaget i diskussioner med direktionen om, hvad arbejdsfordelingen mellem bestyrelse og direktion skal være under en krise. Det viser en undersøgelse fra National Association of Corporate Directors, som rekrutteringsfirmaet Korn Ferry gennemgår . At de andre ¾-dele af bestyrelsesmedlemmerne ikke har været på banen, kan virke sløset og uansvarligt. Men det...

Læs også:  Fire faktorer, der påvirker virksomheder i en coronatid

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her