Kun én ud af fire virksomheder har indtænkt CSR i strategi

Novo Nordisk, Grundfos, Lego og Egetæpper har strategisk formuleret samfundsansvaret i deres forretningsmodeller og formål. Men de er undtagelserne, der bekræfter reglen: I tre ud af fire danske virksomheder er hverken CSR eller Verdensmål strategisk forankret i forretningsmodellen. Og tænkningen er heller ikke integreret i innovations- og forretningsudviklingen, viser undersøgelse, Økonomisk Ugebrev har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhverv.

Strategisk er samfundsansvar kun forankret i hver fjerde virksomhed i dansk erhvervsliv. Sådan lyder konklusionen i en ny analyse, Økonomisk Ugebrev har udarbejdet i samarbejde med Dansk Erhverv. Analysen viser, at blandt 328 medlemmer af Dansk Erhverv, der i forvejen arbejder med CSR, kobler kun 28 procent af dem CSR til innovation...

Læs også:  Martin Thorborg: Fem erfaringer som leder midt i en epidemi

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her