Efter flere års fremgang i Økonomisk Ugebrevs CFO Rating rammer Heine Dalsgaard i år den absolutte top. Det sker kort tid efter, at bryggerikoncernen må konstatere et kæmpemæssigt tab ved nedlukningen af aktiviteterne i Rusland. Dalsgaard vurderer, at de seneste års gode resultater og konsistente kommunikation har skabt en høj troværdighed om, at man gør det rigtige. Og så har analytikere og investorerne bedre forståelse af kompleksiteten, end medierne har, vurderer han.
At holde hovedet koldt og hjertet varmt – det er den formel, Heine Dalsgaard, CFO i Carlsberg, vender tilbage til, når han skal fortælle om bryggerigruppens håndtering af krigen i Ukraine. Det har tilsyneladende virket, for på trods af, at Carlsberg realiserer et meget stort og delvist selvvalgt tab på at lukke de russiske aktiviteter ned, kommer han ind på en delt førsteplads i årets CFO Rating.
”Det er for mig en stor ære på den måde at blive anerkendt for vores arbejde, specielt i lyset af de dygtige CFO’s, der er på listen. Men jeg ser det i endnu højere grad som en anerkendelse af den stærke performance, vi sammen har leveret de senere år, og som også i den nuværende situation gør sig gældende på tværs af hele forretningen og organisationen. Det er klart, at det har været en urolig tid med pandemi og krig, men jeg synes faktisk, vi er et godt sted, og vi har udvist eftertænksomhed og villighed til at agere”, siger Heine Dalgaard.
Hvordan har du oplevet at...
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Tilgå ØU hvor du er - med fuld adgang til web og e-magasiner.
299,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her