I en ny artikel fra Schroders ser virksomheden på, hvordan spørgsmålet om kønsdiversitet og kvindelig empowerment bliver behandlet i forhold til investeringer.
- Mangfoldighed er forbundet med bedre beslutningstagning og præstationer
- Tiltag for at øge kønsdiversiteten virker (og der er brug for mere)
- Gender-lens og social impact investering kan bidrage til løsninger
Mangfoldighed er forbundet med bedre beslutningstagning og præstationer
I artiklen skriver Schroders, at forskning fra McKinsey & Company har fundet ud af, at større diversitet på tværs af køn og etnicitet er stærkt korreleret til højere rentabilitet og værdiskabelse.
Ifølge McKinsey & Company anvender “diversitym winners” systematiske, forretningledede tilgange til inklusion og mangfoldighed.
Kimberly Lewis, Schroders’ Head of Active Ownership, siger hertil: “Our role is to ask companies to voluntarily increase their gender diversity without regulation because they recognise it is best for their business.”
Tiltag for at øge kønsdiversiteten virker (og der er brug for mere)
Kapitalforvaltere som Schroders kan bruge deres indflydelse til at hjælpe med at fremme forandringer i virksomheder gennem deres interaktioner og stemmeret ved virksomhedens generalforsamlinger.
Mangfoldighed og inklusion er en af det aktive ejerskabsteams prioriteter for 2022, først fastsat i december sidste år, og det går ud over kønsdiversitet på bestyrelsesniveau.
Hertil siger Kate Rogers, Schroders Head of Sustainability, ““In the UK we have seen good progress recently. Women now make up almost 40% of the boards of FTSE 100 companies, our biggest listed firms. That’s compared with only 12.5% a decade ago. It shows that intentional action can – and is necessary to – combat the imbalance.”
Læs hele artiklen her:
https://www.schroders.com/en/us/institutional/insights/sustainability/three-ways-gender-issues-matter-to-investors/