Uddrag fra Sydbanks analyse af Pandora efter deres kapitalmarkedsdag:
Fokuspunkter på kapitalmarkedsdagen 2021
• Strategiopdatering. Pandora løftede i forbindelse med selskabets 1. kvartalsregnskab lidt af sløret for den nye strategi ’Phoenix’. Vi forventer derfor heller ikke de store overraskelser på kapitalmarkedsdagen, men derimod et dybere spadestik i de allerede offentliggjorte strategitiltag og offentliggørelse af nye finansielle målsætninger frem mod 2023-2024. Det vil stjæle meget af fokus.
’Phoenix’ er ikke en revolution i forhold til ’Programme Now’, men mere en viderebygning på bl.a. de markedsføringsinitiativer, som indtil videre har vist sig at være kuren på års salgstilbagegang.
• Pandora Brilliance. I forbindelse med den foreløbige præsentation af ’Phoenix’ løftede Pandora sløret for den nye kollektion ’Brilliance’, som er kunstigt fremstillede diamantsmykker. Vi forventer, at Pandora på selskabets kapitalmarkedsdag vil give et indblik i, hvordan salget af den nye kollektion er startet. Kollektionen er indtil videre kun introduceret i England, for at teste hvordan
forbrugerne tager imod de nye, og noget dyrere smykker. Det er endnu sparsomt med data, da smykkerne kun har været til salg i omkring 130 dage. Vi forventer dog, at Pandora med de foreløbige salgsdata kan løfte mere af sløret for hvordan en eventuel udrulning til andre markeder vil blive eksekveret og en potentiel tidsramme for udrulningen.