Den amerikanske supermarkedskæde Costco fortsætter med at positionere sine brandede høreapparatprodukter billigere i fraværet af selskabets eget private label-brand, Kirkland Signature, der blev fjernet fra hylderne i slutningen af september.
Et sæt høreapparater fra Jabra Enhance Pro-brandet fra danske GN Hearing koster således nu 1699,99 dollar, fremgår det af Costcos hjemmeside.
Prisen blev sænket med 100 dollar fra tidligere 1799,99 dollar den 25. november, oplyser Jabra til MarketWire.
Fra suspenderingen af Kirkland Signature-apparaterne, der var leveret af schweiziske Sonova, den 28. september var de brandede produkter fra WS Audiologys Rexton og Demants Philips Hearlink-samarbejde i øvrigt sat ned med 200 dollar til 1599,99 dollar per sæt i en periode frem til den 23. november.
Derefter blev kampagnen fjernet, men umiddelbart efter er den officielle listepris blevet sat ned til samme niveau, så prisen fortsat er 1599,99 dollar.
Schweiziske Sonova har også haft brandede produkter hos Costco sideløbende med Kirkland Signature, men de er også for nylig – i midten af november – blevet fjernet fra hylderne.
Og kigger man på Costcos hjemmeside, er alle spor af Phonak-brandet også blevet fjernet.
Sonovas relation til Costco er blevet diskuteret heftigt i markedet gennem de seneste måneder, efter at Kirkland Signature-salget blev stoppet.
Ifølge flere medier skyldtes stoppet blandt andet problemer med teknologien for genopladelige batterier.
Kirkland Signature-produkterne kostede før suspenderingen 1399,99 dollar for et sæt.
.\\˙ MarketWire