Tema om revisionsfirmaer, del 2: Beierholm er målt på antal nye revisionskunder det mest fremgangsrige revisionshus i Danmark. Deloitte har netto mistet flest kunder, nemlig 560, viser en opgørelse. Chefredaktør Morten W. Langer gennemgår her resultaterne i opgørelsen over markedsandele samt mistede og kaprede revisionskunder.
Flere af de store revisionsfirmaer ser ud til at dreje deres strategi over mod rådgivning på bekostning af revision. Som det fremgik af første del af Økonomisk Ugebrevs årlige revisoranalyse, som blev bragt i den seneste udgave, ser flere af de store revisionshuse nu så meget pres på revisionshonorarerne hos store revisionskunder, at de hellere vil yde rådgivning, hvor lønsomheden på opgaveløsningen ofte er bedre.
En anden tendens synes at være, at de store revisionshuse i mindre grad går efter de mindste revisionskunder, som bl.a. kræver lokal geografisk tilstedeværelse. Som det fremgår af interviewet med Beierholms adm. direktør i denne udgave, har firmaet overtaget en lokal afdeling fra PwC, hvor overtagelsen også omfatter partnere og revisorer.
Partner holder på kunderne
Opgørelsen fra Bisbase viser, at Beierholm og BDO voksede markant på antal revisionskunder, mens KPMG havde et lille plus på 60 ekstra revisionskunder. Både EY, PwC og Deloitte tabte netto revisionskunder.
Ifølge opgørelsen er Partner Revision bedst til at fastholde nuværende revisionskunder, med Martinsen som næstbedste. Derefter kommer...
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Tilgå ØU hvor du er - med fuld adgang til web og e-magasiner.
299,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her