MTH’s bestyrelsesformand vil opretholde “sense of urgency”

Bemærk MT Højgaards logo ser ikke længere sådan ud. Vito 140218Sværvægter i byggebranchen er indblandet i stor kartelsag Jernbanebroen i Aalborg mangler stadig.: Siden Jernbanebroen i marts blev påsejlet har der ikke været togforbindelse til Vendsyssel fra det øvrige Danmark. Her i november skuylle den nye broklap være sat på og togene atter kunne køre over Limfjorden. Men den nye broklap, der er lavet i Polen, er så fyldt med svejsefejl at den ligger i Aalborgs Østre Havn hvor den nu er pakket ind og totalentreprnøren MT Højgaard skal til at svejse broen om. I sidste uge kom kæmpekranen Svane til stedet men den måtte sejle igen da projektet endnu engang er udsat. Banedanmark har endnu ikke kommet med med en ny dato. Her ses den nye jernbanebro pakket ind på kajen i Aalborg havn, th den tonstunge kontavægt i beton

Moderselskabet i den tidligere nødlidende entrepren-ørkoncern, MT Højgaard Holding, bløder stadig. Nu er det på grund af alt for høje administrationsomkostninger og ikke som tidligere isolerede projekttab. Interview med bestyrelsesformand Carsten Dilling, der i denne uge fyrede sin CEO.

MT Højgaard har det seneste år være gennem en livsvigtig oprydning med kapitaltilførsler, sammenlægninger, udskiftning af bestyrelsesformanden og den adm. direktør. De seneste kvartalsregnskaber vidner om, at landets næststørste entreprenørkoncern har lagt den livstruende situation bag sig og fået stabiliseret forretningen. Men der er meget lang vej til, at den nye ledelse kan sige, at der er genskabt en tilfredsstillende lønsomhed.

Forleden fremlagde MTH-koncernen regnskabet for 3....

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her