Matas leverede flot omsætningsvækst i julekvartal

Et stærkt 3. kvartal ændrede tilbagegangen i 1. halvår til en samlet fremgang på 1,6%. Der begynder igen at være håb om, at onlineforretningen kan understøtte salget i de fysiske butikker.

Det er efterhånden over seks måneder siden vi omtalte Matas sidst med fokus på, om investorfortællingen om Matas var ved at skifte fra et afviklingsselskab til en vækstforretning. Det indtryk fik et skud for boven, da Matas afleverede regnskab for 1. kvartal i august og halvårsregnskab i oktober. Matas er dog nu tilbage på sporet efter et stærkt julekvartal (okt-dec), hvor omsætningen steg hele 7,4%. Opkøbet af helse-webbutikkerne i Firtal Group og sommerens opkøb af kosmetikmærket Nilens Jord forklarer en del af væksten, men selvom man korrigerer herfor, er der tale om et flot...

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her