Derfor er store opkøb mindre populære

Store opkøb er blevet en sjældenhed i det store danske erhvervsliv. Bortset fra serie-opkøberne DSV og Lundbeck har C25-selskaberne nu i adskillige år været fuldt optaget af effektivisering og fokusering. Selvom eksempelvis A.P. Møller-Mærsk og Coloplast udtrykker lyst til akkvisitioner, ser vi næppe en ny bølge af opkøb, som den, der prægede årtusindets første årti.

De helt store købs tider er forbi – og kommer næppe igen foreløbig. De milliardstore strategiske opkøb, som stribevis af store virksomheder, herunder A.P. Møller-Mærsk, Ørsted, Danske Bank, Arla, ISS, GN Store Nord, FLSmidth, Vestas, Danish Agro, TDC og Danisco, foretog i årtiet 2000-2010, er snart fjern historie.

I flere år har de store danske virksomheder – med enkelte bemærkelsesværdige...

Læs også:  1000 US læger til Trump: Lock down slår flere ihjel end COVID-19

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her