Carlsbergs Snap Pack innovation er 40 år gammel

Carlsberg. øl, dåseøl , tirsdag den 6. februar 2018.

Bæredygtig branding: Carlsbergs Snap Pack kampagne er en prisbelønnet branding succes, der rammer tids-ånden og forbrugernes umættede behov for konkrete bæredygtige løsninger. Men kampagnen rummer også en hemmelighed, de færreste har hørt om. Limemballagen, der reducerer Carlsbergs plastikforbrug med 76 procent, er opfundet af en konkurrent for 40 år siden. Det kan være en brandingrisiko, vurderer eksperter.

Det er ingen hemmelig, at bryggeriindustrien kæmper om nanosekunder af forbrugernes opmærksomhed, der i stigende grad koncentreres om bæredygtighed. Derfor er Carlsbergs seneste PR-kampagne med Snap Pack emballagen, der limer six-packens øldåser sammen frem for at blive holdt sammen af plastik, en genialitet. Kampagnens budskab om at minimere plastikforbruget rammer...

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her