Ambu ofrede kortsigtet vækst for at sikre langsigtet fremgang

Ambu har nedjusteret de kommende års vækst og lønsomhed. Men det skyldes i høj grad en ændret salgsstrategi i USA med overtagelse af den eksterne distribution, som koster lønsomhed på den korte bane, skriver Økonomisk Ugebrevs farma-analytiker Morten Larsen, som tidligere har arbejdet for ABG. Han vurderer, at Ambu kan håndtere det forstærkede konkurrencepres.

Ambus nye CEO, Juan Jose Gonzalez, har i Q3-regnskabet opdateret selskabets strategi, som på centrale områder er ændret. Selskabet vil investere i hovedproduktet aScopet ved at strømline kommercialiseringen i USA. En ekstern salgsorganisation, Tri-anim, har tidligere stået for 40 procent af salget i USA. Dette salg overtager Ambu nu selv.

I den nye strategi vil Ambu tredoble sin amerikanske...

Læs også:  De offensive banker er også de mest lønsomme

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her