Carlsberg må kæmpe hårdt for ESG point

Carlsberg har med sit seneste bæredygtige program, ”Together Towards Zero”, formuleret tydelige mål for de kommende års samfundsansvarlige indsatser. Med lanceringen tidligere i år, indskriver Carlsberg sig samtidig i rækken af globale bryggerier med høje ambitioner for CSR. 

Konkurrencen om at være det mest bæredygtige bryggeri er hård og illustreres gennem peergruppens høje ESG-ratinger, hvor det er marginalerne, der er forskellen. Programmet ”Together Towards Zero” kan også ses som Carlsbergs modsvar til konkurrenternes lignede strategier for bæredygtighed, Anheuser-Busch InBev`s (herunder SabMiller) ”Better World Strategy”, Heinekens ”Brewing a Better World” og Molson Coors´ ”Our Beer Print.”

Programmerne har ikke bare begrebsfællesskaber, men...

Læs også:  Coronakrisen øger krav til nyt syn på selskabsledelse

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Indtast dit navn her