GN Store Nord og Ambu rykker mest frem på Økonomisk Ugebrevs årlige rating af Top 100 CSR-rapportering. Selvom de to selskaber stadig har et stykke vej til den absolutte top er der store fremskridt at finde fra begge på CSR-kommunikationen til de finansielle markeder og omverdenen.
Nye målsætninger, investorefterspørgsel på ESG-nøgletal og et strategisk nyt sigte på bæredygtighed som konkurrenceparameter driver udviklingen bag de forbedrede CSR-rapporteringer, viser årets gennemgang af 100 CSR-rapporter.
GN Store Nord og Ambu er i Økonomisk Ugebrevs årlige rating af CSR-rapportering dem med den største fremgang i C25 og Large Cap segmentet. De henholdsvis fem og seks flere point, de tildeles mere i år, sker på baggrund af nye strategiske tilgange og reformulerede målsætninger.
Desuden er samfundsansvaret i 2019 integreret dybere i forretningen og forankret i driften. Begge selskaber har genbesøgt vurderingerne af hvilke ESG-risici og muligheder, der vedrører specifikke stakeholders, og det udløser også point.
”Vi prioriterer indsatserne, så vi får mest mulig effekt. Det gælder alle strategiske områder og derfor også på ESG-fronten. Vi har gjort en del fremskridt i året og integreret ESG dybere i forretningen, hvilket også betyder, at vores to CEO’s har bæredygtighed med i alle forretningsbeslutninger”, siger Morten P. Toft, VP og Head of Investor Relations & Treasury, CSR, Insurance hos GN Store Nord.
I et selskab som GN Store Nord...
Vær et skridt foran
Få unik indsigt i de vigtigste erhvervsbegivenheder og dybdegående analyser, så du som investor, rådgiver og topleder kan handle proaktivt og kapitalisere på ændringer.
- Vi filtrerer støjen fra den daglige nyhedscyklus og analyserer de mest betydningsfulde tendenser.
- Du får dybdegående og faktatjekket journalistik om vigtige erhvervsbegivenheder lige nu.
- Tilgå ØU hvor du er - med fuld adgang til web og e-magasiner.
299,-
pr. måned
Allerede abonnent? Log ind her